Sunday, September 7, 2014

Latih diri sebelum berhenti kerja.

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...


Puan Radiah (bukan nama sebenar)
Saya wanita bekerjaya, mempunyai 3 orang anak. Saya mahu berhenti kerja dan saya tidak ada pengalaman memulakan bisnes online. Apakah saranan yang sesuai.
1. Jangan berhenti kerja dahulu.
2. Puan mulakan daripada yang asas, mula bisnes online dan belajar dahulu menjana pendapatan minima RM100 sehari.
3. Buat sasaran pendapatan bersih berdasarkan bisnes tersebut, contoh RM1K sebulan.
4. Puan latih diri untuk simpan dahulu pendapatan dari sumber ke dua tersebut.
5. Puan buat rekod, contoh sasaran selama setahun.
6. Buat peningkatan sasaran, sekiranya 6 bulan pertama sudah RM1K, 6 bulan berikutnya perlu ada peningkatan. Tidak boleh statik.
7. Jangan berhenti dahulu, sehingga puan sudah disiplin perkara di atas.
8. Puan perlu biasakan dengan membezakan pendapatan bisnes dan keuntungan bisnes.

Puan boleh cuba dahulu pilihan di bawah.
Boleh daftar, sekiranya sudah bersedia.
-Kelas Mula Bisnes Online.
-Kelas Bisnes Dropship.
-Kelas Rakan Niaga (Penulisan/Bisnes)

http://dalilablogez.blogspot.com/

boleh hubungi saya di FB rasmi saya:
https://www.facebook.com/dalilayusof untuk keterangan  lanjut.