Sunday, September 14, 2014

Makanan Halal di Paris Oleh Protege ABDR

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...


Kata orang jauh berjalan luas pandangan, banyak pengalaman, jemput singgah ke blog protege abdr. 


Makanan Halal di Kota Paris


Apa khabar sahabat yang di kasihi. Hari minggu yang lepas saya berpeluang mengunjungi pesta halal yang berlangsung di Sri kembangan. Terlintas ingin berkongsi pengalaman saya tentang makanan halal di kota Paris. Sudah lama saya impikan untuk sampai ke kota Paris, Alhamdulillah pada bulan Mei yang lalu saya diberi keizinan oleh Allah untuk menjejak kaki di kota Paris buat pertama kalinya. Kota Paris merupakan kota impian semua masyarakat dunia. Terutamanya para penggemar fesyen, kerana paris sinonim dengan gelaran kota fesyen.

Bulan Mei antara masa yang sesuai untuk menikmati keindahan kota Paris. Dengan suhu antara 16 - 22 darjah celcius membolehkan kita melakukan aktiviti luar dengan selesa. Sesuai untuk kulit kita orang malaysia, kerana tidak terlampau sejuk.


Perasaan teruja menantikan tarikh untuk terbang ke Eropah masih segar dalam ingatan, masa tu terbayang keindahan tempat-tempat menarik di sana dan barang-barang jenama yang menjadi idaman hati. Kalau bezakan Harga di butik Malaysia, memang sangat berbaloi untuk kita beli di sana. Antara jenama buatan Perancis adalah Hermes dan Louis Vuitton.


Sebulan sebelum berlepas saya sudah mula membuat persiapan untuk keperluan yang hendak dibawa, contohnya pakaian yang sesuai dengan musim itu, iaitu pengakhiran musim bunga, ubatan dan vitamin yang di perlukan. Apa yang paling penting adalah saya bersedia dengan keperluan kalori yang cukup untuk membekalkan tenaga semasa berada di sana. Kerana kita memamg sedia maklum bahawa di sana susah untuk mendapatkan makanan yang halal mengikut citarasa kita.


Di sini saya kongsikan salah satu syarikat pembekal makanan halal yang memberi kita kemudahan membawa makanan asasi asia dengan bungkusan yang senang di bawa. Iaitu Brahim's Holding Sdn Bhd. Jenama Brahim's memamg terkenal bagi orang yang suka melancong. Terdapat dengan pelbagai menu makanan, contohnya sambil bilis, kurma ayam, rendang ayam. nasi goreng kampung dan banyak lagi makanan yang di pek siap. Kita hanya perlu merendam pek makanan dalam air mendidih dan sedia di makan. Sangat mudahkan. Jangan risau dengan rasanya, kerana teknologi pembungkusannya di jamin untuk melindungi ketahanan makanan.


Singgah di blog: http://mimiizzatirahim.blogspot.com/2014/09/makanan-halal-di-kota-paris.html


Kelas Asas Blog Dan Penulisan.

Bagaimana Kelas Asas Blog Akademi Bekerja Di Rumah ini membantu kalian?:-
✔ Modul tersedia dan mudah untuk difahami.
✔ Bonus E Book Asas Blog sebagai rujukan.
✔ Guru Online yang sedia membantu setiap masa.
✔ Masa yang fleksible, tanpa tekanan, tanpa terkejar-kejar. (^_^)

KOMITMEN.KESUNGGUHAN.FOKUS & KONSISTEN
Itu yang diperlukan.
==============================
Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil wahm/soho

Berminat untuk bersama kami? Hubungi saya melalui salah satu langkah mudah di bawah :
Email : dalilayusof86@gmail.com
 
Add saya di facebook : dalilayusof