Sunday, August 24, 2014

5 Fakta tentang Blog

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...


5 Fakta tentang Blog ( copy www.wangcyber.com
)
1) 77 % daripada pengguna internet memang gemar melayari blog dan membacanya, ada yang follow dan ada yang subscribe untuk mendapatkan update terkini.

2) hampir 1/ 4 daripada jumlah masa yang di gunakan oleh seseorang itu untuk melayari internet telah di gunakan oleh mereka untuk membaca artikel di blog.

3) peniaga kecil yang menggunakan blog untuk mengupdate tentang produk mereka menerima jualan lebih dari 126% berbanding peniaga yang tidak pernah langsung menggunakan blog untuk proses pemasaran.

4) apabila sesebuah blog menawarkan kandungan perkongsian yang menarik dan bernilai kepada pembaca, mereka bukan sahaja dapat mengukuhkan jenama perniagaan mereka malah dapat menambahkan lagi jumlah pengikut mereka dari masa ke semasa.

5) kajian di Amerika Syarikat mendapati bahawa 81 % daripada pengguna internet gemar untuk memberikan kredit kepada blog yang mempunyai kualiti perkongsian yang bagus.

Bagi yang usahawan online yang belum memiliki blog, jom kita mula belajar membina blog kedai online. Tak susah mana pun, hanya belajar atas talian sahaja. Belajar dalam group kelas di facebook. Saya akan ajar cara untuk mula membina blog dan penulisan di blog. Masa belajar pula sangat-sangat fleksibel untuk mereka yang super duper sibuk. Boleh belajar bila-bila masa kelapangan.




Belajar untuk hasilkan blog seperti mereka, mula aktifkan blog untuk mula menjana pendapatan.


Berminat sertai Akademi Bekerja dari Rumah? tempah segera di borang tempahan kelas online

atau hubungi saya 
di Fb rasmi saya dalilayusof