Tuesday, November 11, 2014

Pengalaman berharga Suri.

Teks: Dalila Yusof

Bismillahirahmanirahim...

Selamat tengahari, perasan atau tidak wahai suri, kita mempunyai banyak pengalaman daripada awal kahwin sampai beranak pinak. Perasan atau tidak, ramai suri di luar sana terutama yang baru kahwin ramai yang masih zero bagaimana nak masak, menjaga anak, melayan suami dan mengurus rumahtangga.  Kongsikan pengalaman dalam blog, daripada situ kita belajar bagaimana ingin menulis pengalaman kita. 

Kebanyakan suri, ramai yang berijazah tinggi, jangan sia-siakan ilmu kita yang pelajari dulu adaptasi dalam bentuk penulisan. Dulu-dulu, kita perlu menterjemah, menulis apa yang kita pelajari. Ilmu yang kita pelajari tak sia-sia pun jika pandai aplikasikan. Ilmu bukan untuk dibanggakan tapi diapplikasi. Kita makin pandai apabila kita aplikasikan. Begitu banyak penulisan ilmiah dalam bahasa Inggeris hatta ilmu mendidik anak sekalipun, gunakan ilmu yang kita pelajari untuk faham, terjemahkan, tulis, kaji dan pelajari. Jangan  ragu-ragu lagi, blog ini umpama jurnal menulis semua perkara yang kita minat dan kajian tentang apa yang kita lakukan.  Sama seperti yang kita belajar dulu. Dari situ kita bina jenama yang baik untuk menjual secara online. 

Jika anda ingin belajar membuat blog, boleh hubungi saya ya: 

Kini kami sedang mempromosikan Pakej Mampu Milik, terutama surirumah yang ingin belajar menjana pendapatan daripada rumah. Apa itu Pakej Mampu Milik? 

  • RM 200 yuran tempahan blog bisnes + boleh menjadi Pengurus Online ABDR (mempromosi (kelas online dan ebook ) + dropship produk makanan) Kumpul komisen bagi setiap jualan.
  • Cara pembayaran , dibayar penuh atau ansuran selepas mendaftar: 
  1. RM200 (bayaran penuh) @
  2. RM100 x 2 @
  3. RM 50 x 4



Kelebihan menjadi ahli Akademi Bekerja Dari Rumah: 


  • Blog bisnes ini disertakan pertukaran pautan (bloglist)  830 blog WAHM  untuk meningkatkan aliran trafik ke blog anda. 
  • Boleh mula bisnes dengan modal rendah (perlu bayar yuran pakej sahaja) dengan menjadi ejen dropship, kutip komisen anda tanpa perlu keluar rumah. Urusan penghantaran dilakukan oleh pihak kami. 
  • Meluaskan pasaran bakal pelanggan dengan jaringan blog di Akademi Bekerja Di Rumah bagi yang mempunyai produk sendiri. 
  •   Perkara utama apabila berniaga online kita perluaskan perhubungan terutama antara peniaga online. Kami terdiri daripada kumpulan blogger yang kebanyakkannya surirumah dan ada juga berkerjaya, merupakan usahawan online yang berjaya. Boleh belajar dengan mereka yang berjaya bagaimana mengurus rumahtangga sambil menjana pendapatan dari rumah.